Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAugust, Gerald J.
TitelProduction Deficiencies in Free Recall: A Comparison of Hyperactive, Learning-Disabled, and Normal Children.
QuelleIn: Journal of Abnormal Child Psychology, 15 (1987) 3, S.429-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Encoding (Psychology); Hyperactivity; Learning Disabilities; Males; Reading Difficulties; Reading Processes; Reading Strategies; Recall (Psychology)
AbstractHyperactive boys (N=20) recalled fewer words and showed less category organization than reading-disabled and normal boys. Rather than lacking the skill to use semantic organization as a strategy in free recall, hyperactive boys had difficulty in spontaneously generating the strategy and in sustaining sufficient effort to task completion. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: